Keresés

Kifogtuk az aranyhalat

Offmedia- 2016.12.19. 15:22
3318
A gyirmóti halászcsárdában többet kaptunk a szokásosnál.

Karácsony-ország fővárosának egyik legszebb épülete a halászlé, olyan, mint a Szent Koronán az egyik drágakő. A legtöbb magyar családban nem kérdés, hogy szenteste kerül halászlé az asztalra, vagyis nincs vita, nem szabad elrontani. Gyerekként úgy nőttem fel, halászlét csak december 24-én ettem, édesanyám kizárólag ezen az egy alkalommal tálalta fel, vagyis egy egész évet vártam arra, újra halászlét ehessek. Nem csoda, hogy fetisizáltam, és imádatom alig hagyott alább, amikor felcseperedvén kiderült, mások akár évente többször is ehetik ezt a fenséges ételt. Az ünnepi halászlé ezzel együtt kiváltságos, mítosz lengi körül, egyszerűen muszáj finomnak lennie, nem nyúlhatunk mellé. Mára a mama az ország távoli részén él, döntés született tehát: étteremből hozatjuk a szenteste halászlevét. Óvatosan láttunk munkához, olyan helyet választva, amelynek Győrben jó a híre.

Forrás:OFFmédia

Nem mindegy, honnét választunk, személyesen teszteltük tehát a gyirmóti Aranyhal éttermet. A vendéglátó-ipari egység (ízes magyar kifejezéssel) a lehető legjobb helyen, egy horgásztó mellett terül el, nekünk, amatőröknek ez biztató kezdés. A horgászat távol állt tőlünk eddig, állítólag a családosok sportja, pihenés a férfiléleknek. Az biztos, hogy netes fórumokon a tónak jó a híre, olyanokat írnak róla, hogy a vize „friss és mély”, aminek laikusként csak örülni lehet. A településen évek óta halászlé-főző versenyt rendeznek, az étterem nemrégiben ráncfelvarráson esett át, a bejárat előtt sok parkoló autót láttunk, bizodalommal teli lélekkel léptünk be tehát az Aranyhalba.

Egy nagy terem, elegáns belső, szolid karácsonyi díszek, készséges pincér várt minket. Jöjjön az étlap. A választék nagy, de át is siklik rajta a szemünk: ugye halászlé kell otthonra, a családnak. Négy fajtát ajánlanak, gyirmóti vegyes halászlét harcsa, ponty és süllő filével, illetve batyus halászlevet, ebben belsőséggel töltött ravioli van. Megörülünk, mert az allergének között feltüntették, hogy az ételek halat tartalmaznak. Remek. Kis csapatunk ebből is, abból is választ. Amíg a rendelés megérkezik, halpástétomot kapunk, kenyérrel. Jóízűen falatozunk, közben felmerül, pirítóssal még jobb lenne.

Gyorsan érkezik a halászlevünk, nagy adag, ez már csak azért is fontos, mert majd otthonra is kell. Az alap sűrű és sima, telt ízzel, csípős, de csak annyira, hogy a torkunk bírja. Színe inkább barnás, mint vöröses. Megkérdezzük a pincért, igen, a tóból horgásszák a halakat. Az ablakból éppen rálátunk a vízre. Kollégánk belsőséggel kéri, kis tálkában szép adagot kap tányérja mellé, mi a süllős verziót kanalazzuk, szálka alig, a pontyban valamivel több. Az ikra nem szétesett, a pontypatkó nagyon finom, az asztalon kis üvegben Erős Pista, kimerjük az utolsó kanál levet is, elégedetten szuszogva dőlünk hátra. Jó lesz ez karácsony estére is.

Forrás:OFFmédia

Aranyhal étterem, Gyirmót, Ménfői út 83-85. Tel: 96-556-141. aranyhaletterem.eu

Konyha: finom, ízletes halételek, a kötelező választék mellett kis extrával

Egyéb: a kapott mennyiség nagy adag, ár-érték aránynak megfelelő, érezhetően átlag feletti