Keresés
12O
Győr
2017.11.22., szerda (Cecília)
  • Főoldal
  • Gazdaság
  • Részt vettünk egy reggelivel egybekötött üzleti találkozón az ETO Park Hotelben

Részt vettünk egy reggelivel egybekötött üzleti találkozón az ETO Park Hotelben

Offmedia- 2017.05.02. 16:45
2161
Megéri? Nem éri meg? Kinek éri meg? Ez lenne az üzletkötés, a kapcsolatépítés új útja? Kérdésekre kerestük a választ, és bizony erősen cinikus hangulatba helyeztük magunkat. Nem így jöttünk el.
Sosem voltunk még ilyenen hát elmentünk. Üzleti reggelire szólt a meghívó, az Off Média sales-es hölgyei jóvoltából jutottunk a lehetőséghez. Hallottunk már ilyenről, sőt, olyannal is találkoztunk, aki részt vette rajta, hát forszíroztuk a dolgot erősen . Tudjuk, hogy egyre népszerűbbek, sőt, előnyeit is ecsetelte már egy-két megrészegült barát. De azért élőben látni mégiscsak más. Ugyan miben rejlik a népszerűsége, egyáltalán: valóban jó dolog ez, vagy csak divathullámról van szó, valamiről, amiben megint az dominál, pénzt szedjenek be, és valaki jól éljen belőle?

A meghívó az ETO Park Hotelbe szólt, ez jól hangzott elsőre. Elegáns szálloda, nem egy önkiszolgáló étterem. Mióta a focicsapat a mélybe szállt, úgysem ültünk a lelátóin, nem láttuk a pályát. Most erre is lesz lehetőségünk. A hallban nagy tábla fogad: BNI reggeli, második emelet.

Az üzleti életet sokan valami olyasminek képzelik el, amelyben a keménység dominál, a túlélésért vívott harc, gladiátorok vívnak egymással könyörtelenül, megfeszült arcok néznek szembe egymással. A második emeletre érve feltűnt, hogy nyugalom van, és mosolygós arcok fogadnak. Barátságos kézfogással Medgyesi Zoltán régióvezető siet elénk. Először a programról beszél, röviden megismerjük, miről is volna szó.

A BNI 62 országban működik, több mint 7400 csoporttal, a tagok száma világszerte eléri a kétszázezret. Éves szinten 9 milliárdos forgalmat bonyolítanak le a csoportok (dollárban), azért ez beszédes adat. Ráadásul a növekedés évről évre 30 százalékos. Győrben hetente vannak találkozók. Minden csoport hetente legalább egyszer találkozik, ez az egész világon így működik a franchise-rendszerben. Győrben több csoport is van, létezik keddi, csütörtöki és hamarosan szerdai is. Mi a Kapcsolat-építők csütörtöki találkozóját választottuk.

Az üzleti találkozó nem a reggelivel kezdődik, arra még várni kell, körülbelül fél tízig. Addig apró falatokkal lehet elütnie az éhséget annak, aki otthon elfelejtette volna csillapítani az éhségét, vagyis nem reggelizett volna. Mi egy kávéval kezdünk, és megállapítjuk, már ezért érdemes volt eljönni, ugyanis a fekete mennyei. A többiek nagyjából ismerik egymást, tehát mielőtt bevonulnánk a terembe, csupán rövid, ám jókedvű üdvözléseket látunk.

Beülünk a különterembe, huszonhat jelenlévőt számolunk meg, önkéntelenül is felmérjük a nemek arányát. Több a férfi, mint a nő, de nem sokkal, majdnem kiegyenlített ebből a szempontból a társaság. Középkorúak, egy-két harminchoz közeli. Később megtudom, általában a csoportokban több a hölgy.

A teremben aztán kezdődik a munka, vagy más néven, a profit termelése. Igyekszünk megérezni a pénz harapós szagát, de még mindig csak barátságos arcokat látunk. A vezetőség bemutatkozása után a tagok egyenként felállnak, mindenkinek egy perc áll a bemutatkozásra, és arra, hogy elmondja, miért is jött, mit keres. Van, aki konkrét céget jelöl meg, hozzá keres kapcsolatot, van, aki üzleti szférát. Kakukktojás: egy hölgy Békéscsabáról érkezett. Azért ébredt olyan korán, mert a cég ebben a régióban terjeszkedne, itt keres kapcsolatokat, és ennek legegyszerűbb útját a BNI-nál elköltött reggeliben látták. Látogató a pontos neve, mivel Békéscsabán tagja az ottani BNI-csoportnak, így meglátása szerint tudja, mi a legeredményesebb módja célja elérésének.

A jelenlévők egészen széles palettát jelenítenek meg: akad, aki vállalkozásával régi padlókat ment meg, van fuvarozó is, de az egyik legnagyobb hazai bank képviselője is feláll, és bemutatkozik. Később részletesen is megismerhetjük az urat, ugyanis ő a heti soros, ezúttal neki adatik meg tíz perc, hogy bővebben beszéljen. Még egy kis személyesség is belefér, a család, a hobbi fényképeken történő bemutatása, egy kis büszkélkedést érzünk, hirtelen szimpátiát érzünk, közeli ismerősünk lett pár perc alatt.

Egészen meggyőzőnek érezzük a kis közösséget, akkor pedig külön melegséget érzünk zord újságírói szívünk mélyén, amikor a jótékonykodás is nem egyszer szóba kerül. "Egy ismerősöm készíti ezeket a tojásokat, nehéz helyzetbe került, aki úgy gondolja, vegyen egyet, így támogatva őt" - mondja el egy tagtárs.  A tojások ára sem rémes, valahol két- és háromezer forint között van. Másvalaki azzal kezdi, most nem a saját cégét reklámozza, hanem illatmintákat ajánl.

A számok beszédesek, bár persze nem láthatunk bele az üzletmenetbe. A felek a vége felé köszönőkártyákat küldenek egymásnak, kapkodjuk a fejünket. A százezerhez közeli összegek mellett röpködnek a milliók is. Márpedig ez azt jelenti, hogy az egyik tag ekkora összegű üzletet bonyolított egy másik tag közbejárása - tanácsa, ajánlása - miatt, és ezzel a kártyával ezt így köszöni meg. Erre már felkapjuk a fejünket. Fejben osztunk-szorzunk, és arra jutunk, hogy bizony megérheti az éves tagdíj befizetése, hogy részt vehessünk a heti reggeliken.

Ezt követően statisztikák jönnek, az előző hét adatai, úgymint a személyes találkozók vagy a vendégek száma, illetve a köszönő kártyákra írt forintok összesítése. Elhangzik az is, hogy még milyen területről várnak tagokat - egy területről ugyanis csak egy cég jöhet.
Végezetül pedig jöhet a jól megérdemelt reggeli, ahol aztán a csoport tagjai beválthatják az egymásnak tett ígéreteket, illetve ahol valóban sínre rakhatják az üzletet, egészen kellemes körülmények között.
Átvonulunk az ETO Park Hotel étkezőjébe, ahol finom falatok elfogyasztása közben a focipályára bámulhatunk le két emelet magasságból, és a pár éve még országos bajnok focicsapat mélyrepülése kapcsán moralizálhatunk is egy jót a sorsról és arról, érdemes hosszú távon gondolkodni, és befektetni a jövőbe, hogy az is hasonlóan szép legyen mint a jelen...

Összegezve ennek a pár órának a történetét a kívülálló szemszögéből: mást kaptunk, mint amit vártunk. Könnyedebb, emberibb légkört, gördülékenyebb programot, jól szervezett délelőttöt. Kicsit beleláttunk ebbe a világba, és talán értjük az üzleti reggelik népszerűségnek a titkát. Leszögezzük, azt nem tudjuk, máshol hogyan működnek a hasonló kezdeményezések. A győri kapcsán azt nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy bizonyos vállalkozásoknak igenis érdemes részt venni rajta. Az pedig csak bónusz volt, amit az ETO Park Hotel nyújtott: a kényelem, a nyugalom, a kivételezettség érzése, az, hogy egy kicsit kiléphettünk a hétköznapi világból. A finom reggeliről már nem is beszélve.

Hozzászólások