Keresés
12O
Győr
2017.09.22., péntek (Móric)
  • Főoldal
  • Hírek
  • Helyi
  • Panelprogram, fásítás, újabb parkolóhelyek és a Bán Aladár utca - interjú Radnóti Ákos alpolgármesterrel

Panelprogram, fásítás, újabb parkolóhelyek és a Bán Aladár utca - interjú Radnóti Ákos alpolgármesterrel

Gyurina Zsolt- 2017.07.03. 09:44
2820
Parkolóhelyek, a Kuopio-park tervezett egymilliárdos lemeze, a Bán Aladár utcai randalírozások, faültetések, panelprogramos házak és közbiztonság. Csak pár sorban azok a témák, amelyeket érintettünk Radnóti Ákossal, Adyváros egyik képviselőjével, Győr városüzemeltetésért is felelős alpolgármesterével. Interjú az OFF médiának.
OFF média: Egyre-másra érik választókerületében a fejlesztések, amelyeket bemutatnak. Adyváros bezzeg-városrész lesz?

RADNÓTI ÁKOS: Örülök, ha akadnak, akik így érzik. 2010 ősze vagyok képviselő Adyváros ezen részén, akkor meghirdettem egy programot, illetve 2014 őszén újraválasztottak, akkor is előálltam egy programmal, most ezeket hajtom végre szépen következetesen. A választók pedig eldöntik, hogy szerintük jó-e az út. Mivel 2014-ben újraválasztottak, bízom benne, hogy jó az irány. Minden városrészben folynak fejlesztések. Tény, hogy Adyváros 2010 előtt lemaradt a többi városrésszel szemben, ezért talán a mostani változások látványosabbak. Minden városrész gyarapodik, de ahol sok év lemaradását be kell hozni, mint itt, látványosabbnak tűnik.

Foto: szami | RAW agency
OFF média: Melyek Adyváros legnagyobb fejlesztései?

RADNÓTI ÁKOS: Sok százmillió forint önkormányzati támogatást fordítottunk a panelek felújítására, amelynek végeredményeként az egész városrész képe megváltozik. Most éppen a Barátság parkban beszélgetünk, tehát aktuális, hogy a sportfejlesztésekről is beszéljünk. A múlt héten kosárpályát adtunk át a Kodály Zoltán úton, a Móra Ferenc iskolánál, a tó melletti sportpálya felújítása is zajlik. Minden évben haladunk előre, kerékpárutak épültek, az Ifjúság körút megújulása elkezdődött, felújítottuk a Szivárvány óvodát és a Móra iskolát, parkolóhelyek épültek. Csak az Ifjúság körút környékén közel száz parkolóhely épült ki az elmúlt időszakban, - hogy csak pár dolgot említsek.

"Nem azért nem szerepel a ház a panelprogramban, mert az önkormányzat vagy az állam nem ad rá pénzt"

OFF média: Adyvárosban is rengeteg panel megújul. Mi dönti el, hogy melyek szépülhetnek meg, kapnak szigetelést és mely panelekben élők nézhetik irigykedve a szomszéd házak lakóit?

RADNÓTI ÁKOS: Többfajta panelfelújítási konstrukcióról beszélhetünk. A kétezres évek elején, az első körben például a Földes Gábor utca elején, Kodály Zoltán utca mentén álló házak szépülhettek meg, aztán a következő csomagban, nagyjából 2012-es, 2013-as befejezéssel az Ifjúság körút került elő vagy a Szigethy Attila út 97-107, közel 200 lakásos panelháztömb. A legutóbbi pedig az Otthon Melege-program, amelynek keretében most is folynak a panelfelújítások, például a Szabolcska utcában, illetve az Ifjúság körúton. Örömmel látom a pozitív változásokat. Az állami támogatás ötven százaléka megvan, de Győr város önkormányzata is jelentős támogatást ad, így lényegében huszonöt százalék önrész befizetésével a lakók belevághatnak a ház felújításába. Ezt jó befektetésnek érzem. Egyrészt komplex felújításon esik át a társasház, nyílászárócserével, szigeteléssel, a fűtés korszerűsítésével. Az ingatlan értéke jelentősen nő, ráadásul kívülről is jóval esztétikusabb lesz, tehát a lakók egyértelműen jól járnak. Gondoljanak bele, akinek családi házát kell felújítania, jóval kevesebb lehetősége van, sőt gyakran ezeket a felújításokat százszázalékban neki kell vállalnia. A felújításokat Borkai Zsolt polgármesterrel szívügyünknek tartjuk, s hasonlóan gondolkodik és sokat tesz ezért Kara Ákos országgyűlési képviselő, államtitkár is, hiszen segítségével megújul a városrész egyik legnagyobb paneltömbje, a tó melletti nővérszálló is.

Foto: szami | RAW agency
OFF média: A panelok egy része azonban nem esik át felújításon.

RADNÓTI ÁKOS: Azért, mert ott a lakóközösség nem jutott dűlőre a kérdésben, és nem pályázott. Tehát nem azért nem szerepel a ház a panelprogramban, mert az önkormányzat vagy az állam nem ad rá pénzt, hanem mert nem pályáztak. Az, hogy egy ház bekerül-e a panelprogramba, sokszor függ a társasházi képviselő aktivitásán, hiszen ha ő nem áll ki az ügy mellett, akkor semmi sem történik. Sajnos olyan esetekről is beszélhetünk, amikor a lakók még az önrész kisebb mértékét sem tudják vállalni. Remélem, hogy évek múltán, a javuló helyzetnek köszönhetően ők is be tudnak majd szállni ebbe a programba.

Kuopio parki parkolólemez: "Majdnem egymilliárd forintról beszélünk, amelyet Győrnek egyedül kell kifizetnie"

OFF média: A parkolás témakörét korábban már érintettük. Nehéz parkolni Adyvárosban. Ennek javítására történtek erőfeszítések, de a helyzet korántsem rózsás. Tekintsük át, mi várható ezen a téren.

RADNÓTI ÁKOS: Természetesen tudunk a gondokról, és igyekszünk javítani a körülményeket. Ahogy említettem, csak az Ifjúság körúton száz parkolóhelyet hoztunk létre. Sajnos azonban azt is hozzá kell tennem, sokan nehezen változtatnak a szemléletükön. Például aki a Barátság parkba jár sportolni, az hajlandó lehetne pár percet sétálni az autójától a sporttelepig. Nemrégiben kipréseltünk újabb tíz parkolót itt a sportpályán belül, illetve a Graboplast-sátor mellett hoztunk létre negyvenöt újabb helyet, onnét nem nagy távolság a Barátság park. Ha megépül a Kuopio parki parkolólemez, a Kodály Zoltán út környékén lakók fellélegezhetnek. De aki a Földes Gábor út környékén lakik, annak a parkolólemez körülbelül két-háromperces sétára lesz, ami nevetségesen kevés, de mindenki a ház kapuja előtt akar megállni, ami nem fog menni. El kell fogadnunk, sok az autó, és nem biztos, hogy a jövőben mindig találunk szabad helyet a ház kapuja előtt. Ez nem azért van, mert az önkormányzat hibázott, és nem gondolt a sok autóra, ez ennél összetettebb probléma. A hetvenes években, a kommunista érában nem számoltak többel mint egy autó per lakás. Sőt, olyan garázsok épültek, amelybe már nem fér be egy mai középkategóriás gépjármű, ezért néha még a garázstulajdonosok is az utcán hagyják a kocsit. Emellett pedig nagy örömmel tapasztaljuk, hogy akadnak háztartások, ahol két autóval rendelkeznek, jelezve, emelkedik az életszínvonal. Úgy gondolom elsősorban nem bennünket kell ezért aztán vádolni azzal, hogy a problémát mi generáltuk, mi nem beszélünk mellé, a problémát meg akarjuk oldani, de ehhez kell a lakosság együttműködés is és változtatni kell a szemléleten is. Hiszen ha valaki képes pár percet legyalogolni a boltba vagy a postára, akkor miért nem tudja ugyanezt megtenni, az autó leparkolásával. Másrészt annak, aki félti az autóját, jelezném, hogy nagyon sok helyen sokkal jobb lett a közvilágítás és tele lett kamerázva a városrész. Ugyanakkor arra sem vagyunk hajlandóak, hogy az autók részére felszámoljuk az összes zöldfelületet. Nem mindenki jár autóval, az idősebb korosztálynak, nyugdíjasoknak, családoknak nagyon fontos a megfelelő zöld terület is, tehát a zöld részekre vigyázunk, óvjuk. Ahol esetleg elhanyagoltabb, nem kihasznált zöldfelületet látunk, ott próbálunk kialakítani újabb parkolókat.

Foto: szami | RAW agency
OFF média: Hogy áll most a Kuopio parki parkolólemez építése?

RADNÓTI ÁKOS: Igen, ez a parkolólemez lehet majd megoldás. A környék parkolóhelyeivel együtt csaknem háromszáz férőhelyet jelent. Magában a parkolólemezen belül körülbelül százhetven új parkoló lesz. Azért nagy szó ez, mert a felszíni parkolók is megmaradnak, nem kerülnek elbontásra és egy ma rendezetlen, igénytelenül kinéző parkos részre épülne, ahova jelenleg senki nem jár le, mivel olyan állapotban van, s egyúttal azt is csodálatosan felújítanánk és a lakótelepen megszokott parkokhoz képest ez országosan is egyedülálló lenne.

OFF média: Mikor lesz kész?

RADNÓTI ÁKOS: Két évvel ezelőtt publikáltuk a látványterveket, a polgármester úr határozott kérése volt, hogy mindenki alaposan ismerje meg a terveket és véleményezhesse, s ezt én rendkívül pozitívnak tartom, hogy a lakosságot teljes mértékben, s jó idővel előtte belevontuk a folyamatokba. Kíváncsiak voltunk a lakossági véleményekre, hiszen azt szerettük volna, ha tervünk támogatást élvez. A visszajelzések alapján az itt élők kilencven százaléka támogatta a terveket, egyetértett vele, hogy a parkolólemezre szükség van, a helyszínt is jónak találta, elláttak minket jótanáccsal. Alaposan körüljártuk a témát, mivel a környéken nincs máshol ilyen építésére lehetőség. Sokan jöttek ötletekkel, hogy parkolóház kellene a Tesco mögött, nos, az magánterület, nem a városé, a bolté, tehát az zsákutca. Ez az utca a város legsűrűbben lakott része, csak tízemeletes ház van, itt kell megoldanunk a problémát. A kivitelezési tervek készülnek. Sokan bagatellizálják a dolgot, azt mondván, hogy ideje lenne már megoldani. Csak hát elfelejtik, hogy nem kevés pénzről beszélünk, majdnem egymilliárd forintról, amelyet Győr városának egyedül kell kifizetnie, mert erre a projektre nem lehet uniós támogatást szerezni. Mondjanak nekem egy magyar város lakótelepét, ahol ilyenre sor kerülhet önkormányzati forrásból… Azon vagyunk, hogy megtaláljuk a város költségvetésében a forrásokat. Arról beszéltünk, hogy 2019 végéig megépül a parkolólemez, bízunk benne, hogy a lakosság támogatása kitart, remélem, hogy többségben lesznek azok, akik ezt szeretnék, és nem fogja a parkolólemezt ellenző kisebbség hangja elnyomni az ő hangjukat. Ha meglesz a pénz és lakosság támogatása továbbra is, abban bízom, hogy 2018 folyamán elindulhat az építkezés. Ezen kívül természetesen folynak kisebb szabású parkolóhely-fejlesztések - említettem az Ifjúság körutat, emellett pedig a Körkemence utcát és a Szabolcska utcát sorolnám még fel, de képviselőtársaim is építtetnek minden évben új parkolóhelyeket Adyvárosban.

"Nem értjük azt, hogy egyesek miért amnéziások"

Foto: szami | RAW agency
OFF média: Szóba kerültek a zöldfelületek. Honlapján, a www.radnotiakos.hu-n van egy szavazás, amelynek jelenlegi állása szerint a lakosság a zöldfelületek növelését, karbantartását tartja a legfontosabb feladatnak.

RADNÓTI ÁKOS: Toronymagasan a zöldfelületek megújítása vezet. Az Adyvárosi tónál most már minden évben történik valami, ott került sor a legnagyobb fejlesztésekre. Korábban egy elhanyagolt, iszapos, náddal körbenőtt tó volt mindössze négy darab paddal, azóta a tavat kikotortattuk, sétányok épültek, virágosítás volt, közel ötven pad került ki, felépült egy várjátszótér, új lett a közvilágítás, az ország első úszó szobrát is elhelyeztük a tóban. Ezen kívül minden évben tartunk itt egy Tópartyt, ami rendkívül sikeres, óriási tömegek szoktak eljönni, s minden ingyenes lényegében. Fontosnak tartottam ugyanis, hogy a lakóhelyük környezetében élők is ki tudjanak kapcsolódni egy nagyszabású rendezvényen, s akinek a pénztárcája nem engedi meg, a gyerekek se szenvedjék meg ezt, hiszen számukra ingyenes lovaskocsikázást, kisvasutat, légvárat, pónilovaglást biztosítunk, az idősebbeknek nézőteret építünk a koncertekre, s mindenki nagyon jól szokta érezni magát, de ehhez kellett egy rendbe tett terület. Máshol ezek a programok súlyos ezrekbe kerülnének. Aztán 2009-ben ugye sor került a Barátság park rendbe tételére, amelyre azóta is nagyon odafigyelünk és minden évben van fejlesztés vagy felújítás, tavaly például kültéri fitneszpark épült, ami megvilágítást is kapott és nemsokára napvitorla is lesz a meleg ellen. És ez is ingyenesen látogatható, nem kell kondibérlet mondjuk tízezer forintért. A következő lépés a Kuopio park elejének megszépülése volt, ahol működőképessé tettük a szökőkutat, fákat ültettünk, padokat helyeztünk ki, kamerákat telepítettünk, egyedi, kockára nyírt gyertyánfákat ültettünk és öntözőrendszert is építettünk, hasonlóan a várjátszótérhez. Ezek nagy dolgok, erre is azt mondom, hogy magyarországi lakótelepeken öntözőrendszer… Más város álmodna ilyenről, ha a belvárosában ilyen lenne…

OFF média: A Kuopio-parki fejlesztések egy időben a támadások kereszttüzébe kerültek.

RADNÓTI ÁKOS: Igen, egyes városvédő szervezetek a hozzá nem értésükről adtak tanúbizonyságot, amikor azt állították, hogy az önkormányzat butaságot csinál, merthogy felújítja a Kuopio park elejét, majd aztán a parkolólemez építése miatt az egészet le kell dózerolni. Erről szó sincs, a parkolólemez építése nem érinti a park felújított részeit, akárcsak a meglévő játszóteret sem. Ismételten elmondom, hogy a játszótér utáni területekről van szó. A parkolólemez tetején egy csodálatos park jönne létre, szökőkutakkal, padokkal, pingpongasztalokkal,, fákkal, cserjékkel, közösségi térrel, kutyafuttatóval, nordic walking pályával - most hol van itt ilyen? Higgye el mindenki, hogy ezek fantasztikus dolgok lennének, a városrész új közösségi tere jönne létre a zöldterület teljes megújításával, s ahogy látható, minden korosztályra gondoltunk, nagy blődség lenne, ha valaki ez ellen menne, hiszen a zöldterület megoldása mellett a parkolás is megoldódna és nem mellesleg az itt lévő ingatlanok ára tovább emelkedne, amivel a lakók szintén jól járnak... A városrészben minden évben ötven-hatvan fát ültettünk - Győrben összesen egy évben nagyjából ezret az egész városban. Ezt a programot már 2014-ben bejelentettük. Nem értjük azt, hogy egyesek miért amnéziások, akkora számról beszélünk. Ezt a programot folytatni fogjuk. Aki erről nem hajlandó tudomást venni, s hergeli a közvéleményt ennek az ellenkezőjéről, az rendkívül káros tevékenységet folytat és nem Győr érdekében tevékenykedik, hanem talán maguk sem tudják miért vagy kinek. Ahol nincs járda, oda építünk, a parkokon belül sétányokat alakítunk ki, a közvilágítást rendbe tesszük. Csak tavaly három helyre telepítettünk köztéri kamerát a közbiztonság javítása érdekében, így összesen tizenöt kamera figyeli a városrészt, a kezdeti hárommal szemben. Újakat is fogunk még telepíteni. Összegezve: az első a zöldfelületek ügye, utána pedig a parkolók számának növelése jön.

Foto: szami | RAW agency
OFF média: Azért még akad tennivaló.

RADNÓTI ÁKOS: Dolgozunk a gondok megoldásán, de türelmet kérünk, nem lehet mindent egyszerre. Tavaly például sikerült megoldani egy régi problémát: a Körkemence utcai garázsoknál kétszáz autó parkol, de az elvtársak a hetvenes években elfeledkeztek arról, hogy megépítsék a közvilágítást. Előttem negyven évig sok képviselő tervezte a helyzet rendezését. Nem sikerült, míg tavaly végre megoldást született. Sok ilyen apró ügyről beszélhetnék, rengeteg a teendő, igyekszem sorban mindent megoldani. Minden kérésre, észrevételre reagálok, felállítok egy fontossági sorrendet és a programomban megígértek figyelembevételével próbálom megoldani a problémákat.

"A Bán Aladár utcában élők többsége szeret ott lakni"

OFF média: Kényes kérdés: mi a helyzet a Bán Aladár utcával? Egy időben rossz híre kezdett lenni ennek az Adyváros szélén fekvő utcának.

RADNÓTI ÁKOS: Azt gondolom, hogy senkivel szemben sem lehetünk előítéletesek. A Bán Aladár utcában valóban vannak olyan lakások, amelyben nehezebb körülmények között élők laknak. Ők is próbálnak egyről a kettőre jutni. A Bán Aladár utcai panelok közül is sok megújult, megszépült. A közbiztonságon is próbáltunk javítani, az utcában két, a rendőrségre bekötött kamera is található, illetve az utca elején, a behajtónál még egy kamera figyel. A zöldfelületeket itt is megújítottuk, padokat helyeztünk ki, a kutyások területét kérésükre megszépítettük, illetve egy új játszótér is épült, az aszfaltos sportpályát rendbe hoztuk, a Grabo-sátornál pedig parkolóhelyeket alakítottunk ki. A fegyelem és rend most már nagyobb, mint korábban, mert elismerem, hogy korábban valóban voltak hangoskodások, randalírozások, ma már kevesebb. Hozzátenném, nyár elején mindig kapjuk a bejelentéseket hangoskodásokról, hiszen ahogy megérkezik a jó idő, az utcákon is nagyobb lesz az élet. Ezzel nincs is probléma, amíg a jogszabályban megszabott keretek között marad és nem szabálysértésről vagy bűncselekményről beszélünk. Adyvárosban megtalálható rendőrörs, a polgárőrség is nullától huszonnégy óráig elérhető, akinek panasza van, tegye meg a bejelentést, hiszen sok esetben nekik kell eljárni.

Foto: szami | RAW agency
OFF média: Mintha a Bán Aladár utcai lakásokban élők is konszolidáltabban viselkednének.

RADNÓTI ÁKOS: Sokat segített a város lakásrendeletének megváltoztatása. Jóval szigorúbb lett. Korábban a bérlők helyzete bebetonozott volt, és ezzel egyesek visszaéltek, mert nem fizették a közüzemi díjakat, vagy éppen nem megfelelő életvitelszerűen laktak az ingatlanban, vagy éppen lelakták azt, esetleg sokkal többen laktak egy lakásban annál, mint ahány főre azt tervezték. Sok ilyen problémás családnak megszűnt a szerződése. Nyilvánvaló, hogy mindenkinek be kell tartania a szabályokat. Úgy vélem, hogy az utcában jóval kevesebb az ilyen család, mint korábban, és ahogy telik az idő, egyre jobb lesz a helyzet. Sokat segít az is, hogy Győrben mindenki munkát tud kapni - aki nem kap az azért, mert nem akar- , így nyilvánvaló sokak anyagi helyzet javul a korábbi kilátástalanhoz képest. Ezzel együtt a Bán Aladár utcában élők többsége szeret ott lakni, összetartó, és ha a 2014-es választás eredményeit megnézzük, az egyik legjobb eredmények abból a körzetből jöttek. Márpedig ez nem így lett volna, ha nagy lett volna az elégedetlenség.

"Azt gondolom, hogy a kialakult menetrend jó"

OFF média: Következzen a tömegközlekedés: tervezik újabb buszjáratok indítását, újabb buszok beszerzését?

RADNÓTI ÁKOS: Megint egy kényes téma, hiszen mindenki, aki busszal közlekedik, szeretne gyorsan eljutni a céljához, azt szeretné, ha minél több busz járna, ráadásul mindenhova menjen busz, ami ugye megoldhatatlan és persze jó olcsón. Azt is tudomásul kell venni, hogy egy jelentős réteg támogatott módon utazhat, hiszen a diákok csökkentett áron vehetik meg a jegyüket, a nyugdíjasok és egy csoport pedig ingyen veheti igénybe a közösségi közlekedést. Ezt finanszírozni kell. Folyamatosan teszünk lépéseket a buszpark fejlesztése érdekében, de ezen a területen sok múlik a központi szabályozáson.

Foto: szami | RAW agency
OFF média: Menetrendi változások?

RADNÓTI ÁKOS: Van egy kialakult menetrend, ezen sűrűn változtatni nem szabad. Azt gondolom, hogy a kialakult menetrend jó, minden városrész, a munkahelyek elérhetőek. Persze a kéréseket igyekszünk figyelembe venni. Nemrégiben is indult új járat, most már az Audi logisztikai csarnok is elérhető busszal. Vagy éppen, hogy visszatérjek Adyvárosra, könnyebben elérhető a kórház vagy a temető, mert itt is változtattunk. Természetesen, ha Győr fejlődése töretlen lesz, és új lakónegyedek jönnek létre, vagy bővül az ipari park, akkor ezt figyelembe vesszük. A buszpark korszerűsödését persze mi is nagyon szeretnénk, a kérdést kiemelten kezeljük.

OFF média: Csak egy mondat: hogyan vélekedik a közbiztonságról?

RADNÓTI ÁKOS: A városban közel százötven kamera figyel, a város össze belépő útján rendszámfelismerő kamera működik. Azt hiszem, hogy Győr közbiztonsága jó, ezért sokat tesz a Rendőrség, a Közterület-Felügyelet és a Polgárőrség is.

"Könyörgöm, ezer fát ültetünk el évente..."

Foto: szami | RAW agency
OFF média: Végezetül hadd térjek vissza a fásításra. Időnként elhangzik a vád, hogy a győri városvezetés nem szereti a fákat. Egy-egy fakivágás nagy port ver fel. Ennek fényében örömmel hallom, hogy évente ezer fát ültetnek el a városban.

RADNÓTI ÁKOS: Márpedig így van. Jelentős szám, hiszen például Budapest kétmilliós város, és összehasonlítva arányaiban jóval kevesebb fát ültetnek el évente. Tavaly Győrben ezernél több fát- és cserjét ültettünk el. Igen, engem is sokan megkeresnek azzal, ültessünk több fát, de könyörgöm, ezer fát ültetünk el évente - a cserjékkel együtt tavaly ezerkettőt -, és néha már nehéz helyet találni egy újabb fácskának. De aki tud új helyszíneket mondani, ami közterület, több fa elfér és nem fejlesztési terület, akkor nagyon szívesen meghallgatom. Ész nélkül sem ültethetünk: figyelembe kell venni a fejlesztési tervet, mert annak nincs értelme, hogy befásítsunk egy olyan részt, amelyet három év múlva beépítenek, utána akkor abból lenne a cirkusz. S hozzáteszem, hogy görcsösen, mereven, magunkat a fákhoz odaláncolva sem túl szerencsés ragaszkodni valamihez vagy tiltakozni, hiszen vannak olyan fák, amiket egyszerűen ki kell vágni, s nem tudunk helyette ugyanakkorákat ültetni. Sajnálatos a mostani példa, amikor egy régi fa kidőlt a Klastrom udvarában és szörnyű sérüléseket okozott embertársainknak, de ha például arról lett volna szó, hogy ki kell vágni, garantálom, hogy fél nap múlva már élőlánc lett volna mellette. Most ezek az emberek hol vannak, mit mondanak erre?  Ezen túl a jogszabály is meghatározza, hogy ha egy fát ki kell vágni, azt máshol pótolni kell és ez mindig meg is történik. Emellett csak idén százhúszezer palántát ültetünk el a városban, óriási mennyiség, vetekszik a főváros adataival. Kénytelen vagyok az összehasonlítással élni, pedig nem szívesen teszem meg ezeket a hasonlítgatásokat, de mivel sokan kételkednek a teljesítményben, kénytelen vagyok más adatokkal is összevetni, hogy megértsék, mert sokan lebecsülik ezeket a számokat. De hadd mondjam el azt, hogy Budapesten tavaly 1700 fát ültettek, ha arányosítanám Győrhöz képest ez rendkívül kevés és a fásítási programjukban szereplő, több évre szóló tízezer fa is arányaiban nézve jóval kevesebb a lakosság számához viszonyítva, mint ami nálunk. Nyugodtan mondhatom, hogy szívügyünk a fásítás, a zöldfelület, legyen szó a polgármesterről, alpolgármesterekről, városvezetésről vagy bármelyik képviselőről. Aki mást mond vagy állít az hazudik, ha tetszik, ha nem, ennyi fát fogunk minden évben elültetni. Sőt, tervezzük ennek a fokozását is, de aki a tényekkel szemben harcol, tartson önvizsgálatot és ne bennünk keresse a hibát.

Hozzászólások