Keresés
29O
Győr
2018.06.21., csütörtök (Alajos, Leila)
  • Főoldal
  • Hírek
  • Már több mint 15 milliárd fölött van a kvótanépszavazás költsége

Már több mint 15 milliárd fölött van a kvótanépszavazás költsége

MTI- 2016.09.22. 14:33
565
Az MSZP számításai és a kormány közlése szerint a népszavazás lebonyolításával és a kampánnyal együtt mintegy 16-17 milliárd forint megy el a kvótanépszavazásra.
Az október 2-i kvótareferendumon a nem szavazatokra ösztönző matrica az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. autóbuszán Nyíregyházán
Forrás:MTI Fotó: Balázs Attila

Harangozó Tamás csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján a Miniszterelnöki Kabinetiroda által kiadott adatokra hivatkozva azt mondta, a népszavazás teljes kiadása - a megszervezésével együtt - így már 16-17 milliárd forint is lehet, ez az összeg pedig megegyezik a Mentőszolgálat éves bérköltségével.

Az ellenzéki politikus a közérdekű adatigénylése nyomán kiadott adatokat ismertette, e szerint a kabinetiroda tavaly decembertől idén augusztusig két szerződés keretében a migrációs kampány végrehajtására közel 6,5 milliárd forintot költött, de augusztus 1-jével és 19-vel két újabb keretszerződést is kötött a népszavazási kampány és a kormány tájékoztató tevékenységének végrehajtására. Az augusztusban megkötött szerződések bruttó összege mintegy ötmilliárd forint - tette hozzá.

Harangozó Tamás megjegyezte, a Fidesz 2014-ben 2,8 milliárd forintot költött az országgyűlési választási kampányára.

Elmondta, hogy a kommunikációs pályázatok nyertesei a "Rogán Antal kedves szomszédja", Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó cégek. A cégek bevétele akár 1,4 milliárd forint is lehet a szerződések lejártakor csak a 15 százalékos reklámközvetítői díjat figyelembe véve - mutatott rá, megjegyezve: emellett kreatív megrendeléseket is teljesíthetnek a cégek.

"Hogy mindenkinek világos legyen, hogy küzdünk a migránsok ellen: több tucat exkluzív reklámtáskát is gyártott a cég a migránsok elleni kampány keretében, darabját 10 ezer forintért" - fogalmazott.

Az MSZP-s képviselő beszámolt arról is, hogy az első két, összesen hatmilliárd forintos keretszerződésből az országos tévéhirdetések 75 százalékát az Andy Vajna-féle TV2-csoport kapta meg.

Hozzátette: az országos rádióhirdetések 80 százaléka "az egyébként mintegy szerény 70 milliárd forinttal megfinanszírozott közmédia és a kormányközeli Karc és Sláger FM-hez" jutott.

Harangozó Tamás elmondta, az online hirdetések 80 százalékát a kormányközeli Modern Media Group és más kormányközeli oldalak vitték el.

Ismertetése szerint az adatokból kiderül: a külföldi magyaroknak 500 ezer példány konzultációs levelet, továbbá a magyar háztartásoknak 4,2 millió példány tájékoztató füzetet nyomtattak ki. Ezeknek a költségeit még nem tudta megmondani a kabinetiroda - jelezte.

Hozzászólások