Három belga kutató az észak-belgiumi Zonhoven, Tirlemont és Hasselt városok három általános iskolájában vizsgálta a levegőminőség és a diákok tanulmányi teljesítménye közötti kapcsolatot.
Az eredmények azt mutatták, hogy a tanulók iskolai teljesítménye csökken, ha szennyezetett környezetben élnek.

"A levegőszennyezettség mértéke csaknem ugyanolyan nagy hatással van a diákokra, mint a szüleik iskolai végzettsége" - mondta Tim Nawrot, a Hasselti Egyetem járványtannal és közegészségüggyel foglalkozó professzora.
"A légszennyezettség tagadhatatlanul hatással van a kognitív teljesítményre. Figyelembe véve, hogy Flandriában hatalmas a forgalom, sürgősen megoldást kell találni erre a problémára" - tette hozzá a szakember.
Flamand szakemberek egy másik tanulmánya ugyancsak összefüggést mutatott ki az alapvető környezeti tényezők és a diákok tanulási, valamint emlékezőképessége között.
A levegőszennyezettség bizonyítottan hatással van a koncentrációképességre is.
Múlt héten az Országos Közegészségügyi Központ (OKK) honlapján található térképen jelezték, hogy több hazai városban, köztük Győrben is egészségtelen a levegő. A térképen Győrt narancssárga színnel tüntették fel.
A levegő szennyezettségének egészségügyi értékelése egy index alapján történik. Az OKK a légszennyező anyagok legfontosabb egészségkárosító hatásai alapján négy szintet különít el: kék (elfogadható), zöld (kifogásolt), narancssárga (egészségtelen), piros (veszélyes). Az önkormányzatok az utóbbi két kategória alapján rendelhetik el a szmogriadó tájékoztatási, illetve riasztási fokozatát.